Peranti Pertama Nokia Berasaskan Android


nokia-android-798x350



Nokia, yang bakal diambil alin oleh Microsoft tidak lama lagi dilaporkan akan mengumumkan peranti pertama Android dalam beberapa minggu ni.
Wall Street Journal melaporkan bahawa peranti, yang diberi nama kod Normandy, akan diumumkan pada Kongres Mudah Alih Dunia, pada 24 februari 2014 , di Barcelona. Penerbitan dipetik “pengguna dah biasa dengan perkara itu”. Peranti tersebut dikatakan sebagai ber-kos rendah, yang disasarkan kepada pertumbuhan tinggi pasaran baru dan khabar angin pasal ni telah tersebar sejak Disember 2013.
Telefon Android telah dalam pembikinan di Nokia sebelum Microsoft membuat tawaran untuk membeli perniagaan mudah alih dari Finland itu. Nokia telah mengambil platform Microsoft sebagai lonjatan sejak tiga tahun lalu, apabila ia memutuskan untuk menerima pakai Microsoft Windows Phone.
Ross Rubin, Penganalisis Utama industri penyelidik Reticle Research, berkata pendekatan Nokia mungkin sama dengan model Kindle. Tablet Amazon yang dikuasakan oleh Android yang mempunyai ekosistem yang berbeza dan perkhidmatan daripada Androiddan tablet lain, yang mempunyai perisian Google.

0 Response to "Peranti Pertama Nokia Berasaskan Android"

Post a Comment